יום חמישי, 4 בפברואר 2021

תחומי אחריות הוועד בית

המטרות השונות של וועד הבית
וועד הבית הוא גוף חשוב הפועל לרווחת כלל התושבים באותו הבניין. תחומי האחריות של הוועד הבית הן מגוונות מאד וכוללות תחומים רבים. הוועד דואג למראה הבניין- לניקיון השוטף של המקום, לתחזוקה נאותה, לצביעה ולגינון. כמו כן, הוועד דואג לנוחות הדיירים באמצעות תחזוקת הצנרת, דאגה לפעולת משאבת המים, דודי השמש, תפעול מעליות ועוד. אחד התפקידים החשובים ביותר של וועד הבית הוא השמירה על בטיחות הדיירים. בבניין קיימות מערכות רבות החייבות להיבדק בקפידה ולהיות מתוחזקות כראוי על מנת לא להוות סכנה לדיירים- אחת מהן היא מערכת גילוי אש בבניין למניעת שיקום נזקי אש בבניין. במאמר זה נרצה לדבר על חשיבות מערכת זו עקב מקרים רבים בהם נמצאו תקלות חמורות במערכת זו ועקב כך גם נגרמו אסונות רבים אשר יכלו להימנע בקלות.

חשיבות מערכות גילוי האש והעשן ובאופן ספציפי- חשיבות גלאי העשן:

  • חשיבות מערכות גילוי אש ועשן: שריפות הקורות בבניינים רבי קומות נחשבות בין השריפות המסוכנות ביותר. כאשר קורית שריפה כזו, האש מתפשטת במהירות בבניין וגורמת לנזק רב- הן ברכוש והן בחיי אדם. תפקידה של מערכת גילוי אש היא לגלות ולהתריע את הדיירים על השריפה מוקדם ככל הניתן. בנוסף, מטרתה להילחם באש המתפשטת באמצעים שונים כגון ספרינקלרים, דלתות אש ומערכות שחרור חום ועשן משוכללות וכן לקרוא באופן אוטומטי לשירותי הכיבוי וההצלה.

תחזוקה תקינה ואחראית של מערכת גילוי אש ועשן מהווה חלק מרכזי בבטיחותם של דיירי הבניין ותחזוקת מערכת זו נחוצה לפעילות תקינה בזמן אמת ולהצלת חיי אדם ורכוש.

Yeadimg

  • סוגי גלאי העשן הקיימים בשוק:
    האמצעי הראשוני שמאפשר הפעלה יעילה של מערכת גילוי האש הוא גלאי העשן- בלעדיו כל המערכת לא תתחיל לפעול. קיימים סוגים רבים של גלאי עשן. ישנם גלאי עשן הפועלים על יינון. חיישנים אלו מזהים את יינון השריפות ויעילים מאד בגילוי שריפות מהירות. לעומת זאת, גלאי עשן אופטיים מתאימים לגילוי שריפות המתפשטות באופן איטי יותר. הגלאי המומלץ לבנייני מגורים הוא גלאי עשן המגיב לקריטריונים רבים ומנתר את גילוי החלקיקים ביחד עם קלט חיישן תרמי. שני האותות פועלים יחדיו, מנתרים הזעקות שווא ומקצרים את זמן התגובה לשריפות אמתיות. מלבד ההתראה הנשלחת לכל דיירי הבניין, הוא שולח התראה גם לכוחות הכיבוי להגיע בהקדם האפשרי.

התקנה בטיחותית וביקורת על גלאי העשן בבניין:

חשוב מאד שהתקנת גלאי העשן בבניין תיעשה על ידי איש מקצוע מנוסה. אנו ממליצים בחום למצוא חברה וותיקה בתחום אשר מספקת שירות אמין ואיכותי ועומדת בתקנים המחמירים ביותר. אסור לשכוח כי יש צורך בבקרות קבועות על מנת לבדוק את יעילות גלאי העשן ובמידה ויש צורך- לדאוג להחלפת הגלאים שאינם תקינים עוד. רצוי שאותו האיש מקצוע יהיה אמון על כל חלקי מערכת גילוי האש על מנת שיוכל לטפל בכלל הליקויים היכולים להיווצר במערכת זו ובכך לספק לדיירי הבניין את הביטחון המרבי.

2

המאמר תחומי אחריות הוועד בית פורסם ראשון בבלוג קאונט



from בלוג קאונט - Feed https://blogcount.com/%d7%aa%d7%97%d7%95%d7%9e%d7%99-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%95%d7%95%d7%a2%d7%93-%d7%91%d7%99%d7%aa/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה